Josefin - Min vecka

Måndag: Gick upp vid fem och packade alla saker, och fixade Bella innan vi lastade och åkte iväg på ridlägret. Första ridpasset där var uteritt, Bella gick sist så fick sitta och bromsa henne så hon vart skitspänd.. Sen när vi kom tillbaka släppte vi ihop henne och Mirabell och dom blev bästisar direkt! Senare på dagen var det balans/bomträning, det gick bra. På kvällen åkte Regina iväg på 50års kalas, så då tog Lisa hand om oss. körde limbo, kubb och höjdhopp. Sen var det läggdags.
 
 
Tisdag: Käkade frukost sen fixade vi i ording hästarna för en hoppträning, efter det var det lunch, sen löshoppade vi Cindy och Bella. Cindy hoppade ca 110, och Bella ca 130. Efter det fikade vi innan vi fixade hästarna för en barbackatur. Red ut en sväng på Lotus också, i skritt och trav. Sen åt vi kvällsmat innan vi gick och la oss.
 
 
Onsdag: Började dagen med frukost och sedan en långritt till sjön, badade med hästarna och fikade innan vi red hem. Väl hemma åt vi och packade ihop våra saker, sen var det hopptävling, Bella och jag kom tvåa hoppade 90-100cm. Alla åkte hem utom jag och Lisa då, Lisa sommarjobbar där och jag stannade för att umgås med bästa Regina och Lisa! Red Lotus på banan i alla gångarter också. Sen tog vi kväll.
 
 
Torsdag: Vaknade i tid och åt frukost innan jag och lisa skrittade ut på två hästar var, jag på Lotus och Bella och Hon på Celina och Zita. Sen hade Regina två lektioner innan vi åkte och handlade sen fort hem och sen vidare till Åsbro och ha nästa träning, Då gick jag och Lisa ut med Fabbe, träffade Alva och Ronja lite också. Sen åkte vi förbi pizzan på hemvägen, åt pizza och sen ut till stallet igen.
 
 
Fredag: Alla vuxna som skulle på vuxenlägret kom, och det var bomträning. Sen senare red dom vuxna ut och jag och Lisa var kvar hemma och latade lite.
 
 
Lördag: Var det dressyrträning för Helena Sterner, Bella gick superbra men jag red förjävligt, så deppa ihop lite.. Sen löshoppade vi Bellorna (Bella&Mirabell). Mirabell hoppade ca 110, och Bella ca 135-140. På kvällen gick jag och Lisa ut och gick med Fabbe och sen prata vi ut om livet, sen tillbaka in och la oss vid tv i nån timma. Sen var det sovdags för oss.
 
 
Söndag: Vaknade och gick ner och åt frukost, dom vuxna skulle rida ut och vi skulle hoppa lite hästar, så vi gick ut och byggde en bana. Jag började med Damin, en c-ponny valack. Och Lisa tog Celina, ett d-ponny sto. Efter ungefär halva ridpasset böt vi häst. Sen när vi var klara med dom gick vi och böt hästar, jag tog Bingo en D-ponny valack, och Lisa tog Phil, en liten storhäst valack, gjorde samma här och böt efter ungefär halva ridpasset, Sen efter det hoppade jag Bella. Sen lagom till jag var klar med henne var det lunch, sen åkte alla hem, och vi körde tillbaka alla ridskolehästar till ridskolan.
 
fina lisa <3
 
Måndag: Har vi i stort sett inte gjort någonting, jag åkte hem för ca 1h sen, så nu ska jag packa för om 2-3 timmar beger jag mig till Mjölby för att ta tåget till Skåne! Bella är kvar hos Regina :)

Kommentarer
Postat av: Celine

ser jättemysigt ut! :)

Svar: Ja det är det verkligen Josefine! :)

2012-07-09 @ 15:44:22
URL: http://celgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0