Josefine - Är det verkligen så hemskt



I ridsporten finns det många negativa saker, men jag personligen tror att mycket av det är överdrivet. Det är en väldigt liten del av alla mammorna i hästvärlden som är så kallade "ponnymammor". Att rida in på en tävlingsbana i hopp om att ta den där gulblåa rosetten, och rida ut med sina förväntningar krossade är svårt. Just i den situationen är man väldigt sårbar. Det är lättare än vad man tror att förvränga det som folk sin omgivningen säger.


Jag tror inte riktigt på den stämpeln som hästvärlden har, visst det finns falska människor men desto fler äkta. Antagligen har jag blivit skonad från "hästvärlden" om den är så som många bloggare påstår. För jag har bara träffat ett fåtal som är lika hemska som bloggare beskriver. Det är mindre än vad jag kan räkna på en hand, jag personligen tycker att det finns många jättetrevliga hästmänniskor. Tycker faktiskt att det är fler hästmänniskor än "vanliga" som verkligen bryr sig. De bryr sig om både ryttare och häst. Jag tror själv att det enbart är en fix idé att hästvärlden skulle vara hemsk. Tro mig jag träffar fler idioter utanför hästrelaterade saker än i!

Det är dags för oss och växa upp, och sluta vara negativa. Ridning är våran sport en för alla, alla för en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0