Josefine - dagens konditionsträning

Idag fick Bob sig ett konditionspass, och det är behövligt då han inte är helt igång. Började med att värma upp honom som vanligt och sen red jag en sträcka i galopp, sen skrittade jag halva vägen tillbaka och travade halva, sen galopperade jag igen. I vanliga fall brukar jag bara låta honom rulla på utan att störa när jag kör intervaller med honom, men idag så var jag där och störde. Satt ner i galoppen och jobbade honom, vilket uppskattades av Bob. Fick en riktigt härlig känsla i galoppen, som jag inte har haft på länge.
 
 
När jag rider intervaller är jag väldigt noggrann med att övergångarna fungerar som de ska. Hästen ska inte sakta av tio meter efter att jag har bromsat, utan det ska ske direkt. Samma sak när jag ska fatta galopp, hästen ska inte springa in i galoppen eller slå sig ur formen. Det ska ske lugnt och sansat. Galopp brukar jag alltid fatta från skritt, då får jag med lite styrketräning i intervallerna men även lydnad. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

den där sadeln låg inte så bra, väldigt mycket i bakvikt!

2012-06-27 @ 09:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0